Strategie řízení třídy

Standardní projekt Grantové agentury České republiky (2016-2018)

Realizační tým: Kateřina Vlčková, Kateřina Lojdová, Josef Lukas, Jan Mareš, Tomáš Kohoutek, Lucie Škarková

Projekt se zabývá strategiemi řízení třídy u studentů učitelství na dlouhodobé praxi a zkušených učitelů (jejich “cvičných učitelů”) na druhém stupni základní školy. Cílem projektu je přispět k rozvinutí konceptu strategií řízení třídy na teoretické a empirické úrovni a podpořit jeho možné praktické aplikace.

Projekt má tyto dílčí cíle:

  1. Přispět k rozvinutí konceptu strategií řízení třídy v českém pedagogickém diskursu a jeho založení na důkazech z výzkumu.
  2. Identifikovat, jak se strategie řízení třídy a jejich konceptualizace liší u studentů učitelství (začínajících) a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů).
  3. Přispět k rozvoji teorie a aplikací smíšeného výzkumu.
  4. Přispět k aplikaci poznatků o strategiích řízení třídy v kontextu fází profesního vývoje učitele do kurikula a vzdělávání studentů učitelství, učitelů a mentorů.
  5. Přispět poznatky z výzkumu k probíhající diskusi ve vzdělávací politice nad Standardem kvality profese učitele.
  6. Vydat monografii komplexně pojímající řízení třídy v kontextu českého prostředí.

PDF projektu

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info