Jeden vyučuje, druhý asistuje
Ten, kdo je v roli učitele/učitelky, je odpovědný za realizaci výuky. Ten kdo je v roli asistenta/asistentky následuje pokyny učitele/učitelku, např. pomáhá žákům/žákyním s plněním úkolů či shromažďuje informace o činnosti žáků/žákyň kvůli evaluaci výuky.
Týmová výuka
Student/Studentka i provázející učitel/učitelka mají rovnoměrný podíl odpovědnosti za realizaci výuky. Společně vedou výukové aktivity nebo se ve vedení aktivit střídají.
Výuka na stanovištích
Obsah výuky je rozdělen do dvou částí, každá část je realizována na vlastním stanovišti. Za realizaci jednoho stanoviště odpovídá student/studentka učitelství, za druhé provázející učitel/učitelka. Žáci/Žákyně jsou rozděleni do dvou skupin – každá skupina je na jednom ze stanovišť, po té se skupiny na stanovištích prohodí.
Diferencovaná výuka
Žáci/Žákyně jsou rozděleni do dvou skupin, jednu vede student/studentka, druhou učitel/učitelka. Cíl výuky je stejný, avšak u každé skupiny je cíle dosahováno pomocí jiných výukových strategií.
Paralelní výuka
Žáci/Žákyně jsou rozděleni do dvou skupin, jednu vede student/studentka, druhou učitel. V obou skupinách probíhá totéž (práce v menší skupině žáků/žákyní je efektivnější).
Kombinace
Kombinace výše uvedených typů kooperace studenta/studentky učitelství a provázejícího učitele/učitelky.