Různé formy a stupně násilí - formy pomoci, linky bezpečí
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Různé formy a stupně násilí - formy pomoci, linky bezpečí
|
Předmět: |
Zdravověda
|
Autor: |
Jiří Černý
|
Věková skupina: |
Od: 13 Do: 14
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Učebnice
Sešit Počítač Internet Tabule |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav: anglicky a česky Téma hodiny písemně na tabuli česky. Vyučující připomene učivo minulé hodiny, kdy se zabýval s žáky formami a stupni násilí na člověku. Může to být fomou krátkého testíku, vyzkoušení jednoho žáčka či jen řízeným rozhovorem nad obsahem minulé vyučovací jednotky - viz LP: Různé formy a stupně násilí. Poté nastíní téma a cíle hodiny dnešní: Seznámit se s formami pomoci a linkami bezpečí vůči různým formám a stupňům násilí. Cíl Clilový: seznámit se s anglickými pojmy k tomuto tématu. |
Hlavní část |
Výuka probíhá česky. Žáci čtou střídavě po jednom nahlas části článku zabývající se formami pomoci a linkami bezpečí vůči různým formám a stupňům násilí z učebnice Zdravovědy. Poté si utvrdí nové pojmy řízeným rozhovorem s vyučujícím. Následně mají za úkol najít linky bezpečí v Jihomoravském kraji na počítači na internetu, zjistit o nich co nejvíce informací a hlavně kontaktní adresu, email, telefon. Všechny podstatné informace shrnou společně s vyučujícím písemně na tabuli i do sešitů. Vybrané anglické pojmy s českými ekvivalenty dostanou napsané na papírech před započetím čtení článku s tématem hodiny. Společně s vyučujícím si je přečtou, ten jim vysvětlí správnou výslovnost - případně ji foneticky napíše na tabuli. V průběhu celé hodiny se k jednotlivým pojmům vrací, tak jak na ně postupem času přichází řada. |
Závěr |
Na konci hodiny provede vyučující s řáky řízený rozhovor. Tak zjistí, zda si žáci zapamatovali formy pomoci při a proti různým formám a stupňům násilí páchaných na člověku a zapamatovali si, co jsou linky bezpečí, jak fungují a k čemu slouží, popřípadě jak kontaktovat linku bezpečí v danném regionu. V úplném závěru hodiny proběhne diskuze, při níž dojde k ústnímu ověření, zda žáci pochopili nová slovíčka k tématu: Různé formy a stupně násilí - formy pomoci, linky bezpečí, zda je uměji správně vyslovovat a používat i v písemném styku. Rozloučení proběhne anglicky a česky. |
Slovní zásoba | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|