Fikce a utopie - Golem
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Fikce a utopie - Golem
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
čítanka, texty z přílohy (buď okopírované, nebo projekce z přílohy na plátno)
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Běžný organizační úvod. |
Hlavní část |
Obsahové cíle: - krátké seznámení s tematikou, případně krátký historický exkurz: Židé - náboženství, zvyklosti, středověká gheta, židovská rudolfínská Praha - výrazné čtení (Čítanka pro 7. ročník, FRAUS, str. 187 - 188). Při výrazném čtení se střídají všichni žáci podle systému a rozsahu předem stanoveného vyučujícím. Jazykové cíle: - zatímco se žáci střídají ve čtení, učitel tiše a bez komentářů píše na tabuli některá slova z čteného textu anglicky- viz slovní zásoba - po skončení výrazného čtení následuje krátké shrnutí příběhu (česky) - práce se slovní zásobou - překlad, výslovnost (při procvičení výslovnosti se žáci střídají) - práce s anglickým článkem z Wikipedie - viz příloha. Vyučující text může nakopírovat a rozdat (pokud je do konce hodiny málo času), nebo promítnout z PC na plátno. Žáci pracují ve tříčlenných skupinách. Úkolem žáků není text slovo od slova přeložit, ale stručně za skupinu převyprávět česky. Na závěr vyučující doplní a shrne práci žáků. |
Závěr |
Běžný závěr hodiny. Pokud na práci s anglickým textem nevyšlo dost času, je možné zadat text jako DÚ do příští hodiny literatury (za týden). Na tento lesson plan navazuje LP Židovské pověsti. |