|
- 1 - |
PREVENTION
PROGRAMMES AIMED AT HEALTH IMPROVEMENT OF CHILD POPULATION
|
|
PREVENTIVNÍ
PROGRAMY K OZDRAVĚNÍ DĚTSKÉ POPULACE
|
|
|
MUDr. Věra KERNOVÁ
|
|
- 2 - |
CHILDREN’S
HEALTH AND ENVIRONMENT – EUROPEAN STRATEGY
|
|
ZDRAVÍ
DĚTÍ A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ – EVROPSKÁ STRATEGIE
|
|
|
prof. MUDr. Jan
HOLČÍK, DrSc.
|
|
- 3 - |
HEALTHCARE
ENTERS INTO THE CURRICULUM
|
|
PÉČE
O ZDRAVÍ VSTUPUJE DO KURIKULA
|
|
|
Prof. PhDr. Josef
MAŇÁK, CSc.
|
|
- 4 - |
EDUCATION
TOWARDS HEALTH ON THE WAY FROM THE FRAMEWORK EDUCATION PROGRAMME
TOWARDS ITS REALIZATION IN SCHOOL PRACTICE
|
|
VÝCHOVA
KE ZDRAVÍ NA CESTĚ OD RÁMCOVÉHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU K
REALIZACI VE ŠKOLNÍ PRAXI
|
|
|
PaedDr. Eva MARÁDOVÁ,
CSc.
|
|
- 5 - |
ANALYSIS
OF HEALTH EDUCATION CURRICULUM AS A BASIS FOR CREATION OF SCHOOL
EDUCATIONAL PROGRAMMES
|
|
ANALÝZA
KURIKULA VÝCHOVY KE ZDRAVÍ JAKO VÝCHODISKO PRO TVORBU ŠKOLNÍCH
VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ
|
|
|
PhDr. Leona MUŽÍKOVÁ
|
|
- 6 - |
EDUCATION
AREA MAN AND HEALTH
|
|
VZDĚLÁVACÍ
OBLAST ČLOVĚK A ZDRAVÍ
|
|
|
PaedDr. Dana
FIALOVÁ, Ph.D.
Mgr. Dana FELTLOVÁ
|
|
- 7 - |
HEALTH
PROMOTING SCHOOLS AS SEEN FROM A UNIVERSITY STUDENT‘S
PERSPECTIVE
|
|
ZDRAVÁ
ŠKOLA ZORNÝM ÚHLEM STUDENTŮ PEDAGOGICKÉ FAKULTY MU
|
|
|
Prof. PhDr. Rudolf
KOHOUTEK, CSc.
|
|
- 8 - |
HEALTH
CARE AND HYGIENE AT CZECHOSLOVAK SCHOOLS BETWEEN THE FIRST AND
SECOND WORLD WARS
|
|
K
OBRAZU ZDRAVÍ ŽÁKŮ A HYGIENICKÉHO STAVU NA ŠKOLÁCH PRVNÍ
REPUBLIKY
|
|
|
Doc. PhDr. František ČAPKA, CSc.
Prof. PhDr. Jaroslav VACULÍK, CSc.
|
|
- 9 - |
SCHOOL
HYGIENE A HUNDRED YEARS AGO
|
|
ŠKOLNÍ
HYGIENA PŘED STO LETY
|
|
|
Prof. PhDr.
Jaroslav VACULÍK, CSc.
|
|
- 10 - |
HYGIENE
AND HEALTH SCHOOL AND TRANSFORMATIONS OF HYGIENIC STEREOTYPE IN
MODERN SOCIETY
|
|
ČISTOTA
PŮL ZDRAVÍ. ŠKOLA A PROMĚNY HYGIENICKÉHO STEREOTYPU V NOVOVĚKÉ
SPOLEČNOSTI
|
|
|
Prof. PhDr. Marie
MAREČKOVÁ, DrSc.
|
|
- 11 - |
MENTAL
REPRESENTATION OF PSYCHIC HYGIENE IN BASIC SCHOOL AS SEEN BY
TEACHERS STUDENTS
|
|
MENTÁLNÍ
REPREZENTACE DUŠEVNÍ HYGIENY NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE OČIMA
STUDENTŮ UČITELSTVÍ
|
|
|
Prof. PhDr. Rudolf
KOHOUTEK, CSc.
Mgr. Kateřina MELICHÁRKOVÁ
|
|
- 12 - |
PHILOSOPHY
AS THERAPY AND ALTERNATIVE MEDICINE
|
|
FILOZOFIE
JAKO TERAPIE A ALTERNATIVNÍ MEDICÍNA
|
|
|
PhDr. Radovan RYBÁŘ,
Ph.D.
|
|
- 13 - |
HEALTH
– AS SEEN BY PHILOSOPHY OF H.-G. GADAMER
|
|
ZDRAVÍ
Z POHLEDU FILOSOFIE H.-G. GADAMERA
|
|
|
PhDr. Iva ŠOLCOVÁ,
Ph.D.
|
|
- 14 - |
IMPORTANCE
OF ETHICS IN TEACHING CURRICULA
|
DÔLEŽITOSŤ
UČITEĽSKEJ ETIKY V PROGRAMOCH ŠTÚDIA UČITEĽSTVA
|
|
|
Mgr. Marta
GLUCHMANOVÁ
|
|
- 15 - |
SOCIABILITY
IN CONTEXT OF HEALTH SUPPORT AT SCHOOL
|
|
PROSOCIÁLNOST
V KONTEXTU PODPORY ZDRAVÍ VE ŠKOLE
|
|
|
PhDr. et RNDr.
Alice PROKOPOVÁ, PhD.
|
|
- 16 - |
HEALTH
AND WELL-BEING ASSESSMENT: SOME NEW APPROACHES AND METHODS
|
|
ZDRAVÍ
A OSOBNÍ POHODA: NĚKTERÉ NOVÉ PŘÍSTUPY A METODY POSUZOVÁNÍ
|
|
|
Doc. PaedDr. Marie BLAHUTKOVÁ, Ph.D.
|
|
- 17 - |
PRACTICAL
WISDOM IN EVERY DAY LIFE
|
|
PRAKTICKÁ
MÚDROSŤ V KAŽDODENNOM ŽIVOTE
|
|
|
prof. PhDr. Imrich
RUISEL, CSc.
|
|
- 18 - |
LEISURE
TIME AND SALESIAN PEDAGOGY
|
|
VOLNÝ
ČAS A SALESIÁNSKÁ PEDAGOGIKA
|
|
|
Mgr. Jana ŘEHULKOVÁ
|
|
- 19 - |
STIGMA
OF MENTAL DISORDERS AND SCHOOL
|
|
STIGMA
DUŠEVNÍHO ONEMOCNĚNÍ A ŠKOLA
|
|
|
Mgr. Luboš HOLÝ,
Ph.D.
Mgr. Jiří ŠIBOR, PhD.
|
|
- 20 - |
HEALTH
IN COMBINATION WITH EDUCATION AT THE EXAMPLE OF AUSTRIAN SCHOOLS
|
|
ZDRAVÍ
A VÝUKA NA PŘÍKLADU RAKOUSKÝCH ŠKOL
|
|
|
Doc. Dr. habil. J.
A. PEHOFER, Dipl.-Päd.
|
|
- 21 - |
FUTURE
DEVELOPMENT OF NANOTECHNOLOGY AND HUMAN HEALTH
|
|
ROZVOJ
NANOTECHNOLOGIÍ A LIDSKÉ ZDRAVÍ
|
|
|
Prof. RNDr.
Vladislav NAVRÁTIL, CSc.
|
|
- 22 - |
ANALYSIS
OF THE HEALTH CONDITION OF POPULATION ON THE BASIS OF INDICATORS
OF MORTALITY IN SELECTED REGIONS OF THE CR
|
|
ANALÝZA
VÝVOJE ZDRAVOTNÍHO STAVU OBYVATELSTVA NA ZÁKLADĚ UKAZATELŮ
ÚMRTNOSTI VE VYBRANÝCH REGIONECH ČR
|
|
|
Ing. Oldřich KRÁLÍK,
CSc.
Prof. Ing. Milan PALÁT, CSc.
|
|