Sociální rozměr edukace v kontextu každodenního vědění aktérů
- Kód projektu
- MUNI/A/1511/2021
- Období řešení
- 1/2022 - 12/2022
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- doc. Mgr. Dušan Klapko, Ph.D.
- Mgr. Miroslav Bielik, DiS., B.A.
- Bc. Anna Dalecká
- Bc. Vojtěch Dobeš
- Mgr. Lenka Ďulíková
- Bc. Denisa Jašinská
- doc. Mgr. Michal Kaplánek, Th.D.
- Mgr. et Mgr. Veronika Kolaříková, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
- Mgr. Dagmar Krišová
- Bc. Natálie Miklánková
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
- Mgr. Andrea Poslt
- Mgr. Petr Soják, Ph.D.
- doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
Cílem projektu je podpořit u magisterských a doktorských studentů KSoP (i participujících akademiků) metodologické dovednosti, spojené s analýzou edukačních jevů z perspektivy každodenního vědění aktérů. Teoretickým východiskem je konstruktivistické pojetí popisu sociální reality podle autorů Bergera, Luckmanna, Schütze. Projekt je složený z didaktické a výzkumné části. V didaktické části je cílem realizovat tři metodologické workshopy pro jmenované studenty s předpokladem navýšení metodologických dovedností studentů, které využijí ve svých výzkumech (závěrečné práce, studie do odborných časopisů). Ve výzkumné části je cílem realizovat výzkumné analýzy edukačních jevů a prezentovat tyto výsledky formou ústní (výstup na pedagogické konferenci) a písemnou (kolektivní monografie, případně studie v odborném časopisu).