Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání (PEVIV)

Kód projektu
MUNI/B/1027/2010
Období řešení
1/2011 - 12/2011
Investor / Programový rámec / typ projektu
Masarykova univerzita
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Klíčová slova
Inkluzivní vzdělávání, perspektivy výzkumu, DSP speciální pedagogika

Inkluzivní vzdělávání je základním prvkem paradigmatu speciální pedagogiky 21. století. Přechod od segregovaného vzdělávání ke vzdělávání inkluzivnímu však představuje nejen výzvu ke změně pro jednotlivé učitele a školy, ale je výzvou pro celou společnost. Procesy směřující k inkluzivnímu vzdělávání, které probíhají na úrovni mezinárodní, národní, školní, třídní a individuální se snaží ve svých výzkumech reflektovat a interpretovat studenti DSP speciální pedagogika. Širokou škálu pohledů na tuto problematiku představí na konferenci Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání více jak dvě desítky doktorandů DSP speciální pedagogika. Základní otázky, které si pro rok 2011 klademe jsou: Které fenomény při přechodu k inkluzivnímu vzdělávání je zapotřebí zkoumat? Jakým způsobem je možné změny na úrovni mezinárodní, národní, školní, třídní a individuální analyzovat? Jaká metodologie výzkumu se v kontextu inkluzivního vzdělávání jeví jako nejvhodnější? Jakým způsobem jsou výsledky výzkumných šetření interpretovány a aplikovány v pedagogické praxi? Na položené otázky odpoví plánovaná odborná kniha.

Výsledky

Výsledkem projektu byla realizovaná konference studentů DSP Speciální pedagogika a následně vydaná publikace Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, která obsahuje vybrané práce studentů DSP Speciální pedagogika. Tyto práce a představují metodologii a současné trendy ve peciální pedagogice.

Publikace

Počet publikací: 15


Předchozí 1 2 Další

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.