Genderové stereotypy a nerovnosti ve výuce angličtiny: vývoj výzkumného nástroje

Autoři

DOSKOČILOVÁ Marie

Rok publikování 2011
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Tato kapitola představuje projekt dizertační práce zaměřený na výzkum genderových stereotypů ve výuce angličtiny jako cizího jazyka (dále jen EFL ). Vymezuje pojem gender v protikladu k pojmu pohlaví a s nimi spojené koncepty genderové identity a genderového stereotypu. Nastiňuje oblasti, v nichž doposud byly detekovány nerovnosti v přístupu učitelů k žákům a žákyním, a důsledky tohoto stavu tak, jak jsou popsány v zahraniční literatuře. Zabývá se metodologickou stránkou výzkumu sestávajícího z obsahové a interpretativní analýzy. V rámci obsahové analýzy představuje vlastní kategoriální systémy, které doplňuje o první zjištění vycházející z analýzy interpretativní. V závěru jsou diskutovány možnosti námi zvoleného metodologického uchopení zkoumaného tématu a výhledy do budoucna.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.