Fragment historické zkušenosti z přípravy učitelů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | EDUCO, č. 10, Příprava učitelů v kontextu současných změn ve vzdělávání |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | prearing of teachers; study; history |
Popis | Současný vysokoškolský systém bakalářského a magisterského vzdělávání učitelů do angloamerické podoby Science integrovaných přírodovědných oborů již dobře známe. Podle masmediální informace je nově zaváděna výuka Science např. na Gymnáziu J. Keplera v Praze. Rovněž odborná a metodická příprava učitelů na učitelských fakultách podle Boloňské deklarace v zemích EU je všeobecně známa. V ČR jsou jsou v této základní linii připravováni budoucí učitelé pro realizaci RVP pro ZŠ a SŠ. Nic převratně nového a překvapivého si zde tedy nesdělíme.Proto si můžeme dovolit krátký pohled do minulosti, jak u nás vypadala příprava učitelů a jejich pomocníků (dnes bychom řekli magistrů a pedagogických asistentů) před více jak 150 lety. atd. |