Trendy v profesní orientaci a poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice a zahraničí

Autoři

PROCHÁZKOVÁ Lucie

Rok publikování 2010
Druh Článek ve sborníku
Konference Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova adolescence; adult age; disability; vocational counselling; counselling services; work assistance; non-profit-organization; integration services
Popis Při výběru učebního či studijního oboru a volbě budoucího povolání potřebují žáci základních a středních škol často pomoc. Tu jim mohou poskytnout někteří poradenští pracovníci na školách, poradenská zařízení (PPP, SPC) či Informační a poradenská střediska při úřadech práce. V zahraničí existují rovněž možnosti poradenství a asistence pomáhající žákům v této oblasti, v Rakousku se jedná o clearing či asistenci při profesním vzdělávání, v Německu existují integrativní odborné služby (Integrationsfachdienste). Tento text uvádí dílčí výsledky výzkumných šetření v daných zemích.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.