Company annual reports: Analysis of the genre with regard to communication strategies

Název česky Firemní výroční zprávy: Analýza žánru s ohledem na komunikační strategie
Autoři

VOGEL Radek

Rok publikování 2010
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Discourse and Interaction
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova annual report; associative meaning; communication strategies; genre analysis; inference; objectivity; pragmatic strategy; reference; self-promotion
Popis Efektivní komunikace objektivního sdělení a sebeprezentace v příznivém světle jsou ve světě hospodářství maximálně důležité. Tento článek analyzuje žánr netabulkových součástí firemních výročních zpráv, jejichž cílem je upevnit pozitivní obraz společnosti v očích a myslích různých skupin zainteresovaných subjektů. Zaměřuje se na specifické uspořádání a výběr lexika a syntaxe v očekávání, že vhodně přispějí k dosažení zamýšleného cíle v tomto typu neosobní a distanční komunikace, jež jak poskytuje údaje, tak slouží k sebepropagaci. Na souboru výročních zpráv velkých firem působících v různých oborech byly analyzovány jazykové prostředky ke sdělení asociativních i čistě denotativních složek významu, očekávání čtenářových inferencí a žádoucí míra vágnosti.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.