Lecture par séquences avec des activités de prélecture

Název česky Čtení po sekvencích s předtextovými aktivitami
Autoři

KYLOUŠKOVÁ Hana

Rok publikování 2009
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Lingua Viva
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.pf.jcu.cz/research/lingua.viva
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova foreign language teaching; literary text; reading; teacher; learner; reader
Popis V příspěvku pojednáváme o literárním textu, který je neoddělitelnou součástí procesu osvojování cizího jazyka. Kromě estetického a emocionálního zážitku se totiž podílí na rozvoji komunikativní kompetence žáků ve všech jejích složkách. Nejprve upozorňujeme na faktory, které usnadňují nebo naopak brání porozumění textu, dále traktujeme obecnou problematiku týkající se čtení v cizojazyčné výuce. Aby čtení textu v cizím jazyce bylo účinné a žákům se usnadnilo jeho pochopení, musíme postupovat systematicky. Doporučujeme proto rozdělit práci s textem na několik etap, z nichž nejdůležitější jsou příprava na čtení, vlastní čtení a využití textu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.