Dotyky a distance, aneb: meditace nad sochařskou sbírkou Masarykovy univerzity
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | PROSTOR ZLÍN |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Klíčová slova | Msaryk university; sculptures; sculpture park; Aleš Veselý |
| Popis | Studie je úvahou nad vznikem a současným rozšiřováním sochařské sbírky Masarykovy univerzity v Brně. Pokud uvažujeme o tom, jaký může být vztah mezi veřejně vystavenými sochařskými díly a veřejnou i školskou komunitou, můžeme poukázat na tři umělecké úlohy zpřístupněných objektů, které jsou charakteristické souladem vytvořených děl s představami jejich sběratelů o jejich umístění a s konkrétními podmínkami míst pro jejich vystavení. Jako cesta parkem v brněnském kampusu fungují zejména monumentální sochařské práce v distanci; jako místo uvnitř jednotlivých fakult potom práce, jež se blíží vizuálnímu dotyku diváka. Autor však vyzvedává ideu Hala Fostera o „Art/Architecture complex“, jehož ztvárnění spatřuje především v objektu Aleše Veselého. Jeho Dotyky a distance mohou být pochopeny jako určitý symbolický svorník univerzitního sochařského souboru a stejně tak jako svorník úvah o dalším rozvoji univerzitní sbírky. |
| Související projekty: |