Přehled současných možností nefarmakologické podpory pro děti s ADHD a jejich rodiny v České republice

Autoři

DVOŘÁČKOVÁ Petra JŮZOVÁ Ivana KACHLÍK Petr

Rok publikování 2025
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj PEDIATRIE PRO PRAXI
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www Odkaz na abstrakt článku
Doi https://doi.org/10.36290/ped.2025.042
Klíčová slova ADHD; non-pharmacological intervention; comprehensive development programs for attention training; cognitive behavioral therapy; neurofeedback; parent education and support
Popis Článek přibližuje aktuální možnosti nefarmakologické podpory pro děti s poruchou pozornosti s hyperaktivitou (ADHD) a jejich rodiny v České republice, na které je může praktický lékař v případě potřeby odkázat. Text představuje ucelený výčet opatření využívaných u cílové skupiny zejména v období předškolního a základního vzdělávání. Zmíněna je rovněž oblast sebevzdělávání a svépomoci pro rodiče či zákonné zástupce, která může významně napomoci zvládání každodenních náročných situací v rodinách dětí s ADHD.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.