Přehled současných možností nefarmakologické podpory pro děti s ADHD a jejich rodiny v České republice
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | PEDIATRIE PRO PRAXI |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | Odkaz na abstrakt článku |
| Doi | https://doi.org/10.36290/ped.2025.042 |
| Klíčová slova | ADHD; non-pharmacological intervention; comprehensive development programs for attention training; cognitive behavioral therapy; neurofeedback; parent education and support |
| Popis | Článek přibližuje aktuální možnosti nefarmakologické podpory pro děti s poruchou pozornosti s hyperaktivitou (ADHD) a jejich rodiny v České republice, na které je může praktický lékař v případě potřeby odkázat. Text představuje ucelený výčet opatření využívaných u cílové skupiny zejména v období předškolního a základního vzdělávání. Zmíněna je rovněž oblast sebevzdělávání a svépomoci pro rodiče či zákonné zástupce, která může významně napomoci zvládání každodenních náročných situací v rodinách dětí s ADHD. |