Identita učitele střední odborné školy

Autoři

MARINIČ Peter

Rok publikování 2022
Druh Článek ve sborníku
Konference 15. didaktická konference
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Klíčová slova identity of teacher, secondary vocational school teacher, literature review
Popis Učitel pro mnohé představuje významnou osobnost, která je formuje v mnoha oblastech. Učitel si je vědom, z toho vyplývající důležitosti své role, a proto se v mnoha případech snaží své kompetence zdokonalovat a dále rozvíjet. Zároveň dochází ke smysluplnějšímu pojetí vlastní identity učitele. Jde o širší pojem, přičemž k němu lze přistupovat z hlediska psychologického, sociálního nebo sociokulturního. Tedy sebepojetí učitele, jeho hodnocení sebe sama, ale i hodnocení idealizované představy učitele jako takové hodnocení založené na osobnostních rysech a dalších faktorech může být zahrnuto. Proto lze identifikovat několik forem a vrstev identity učitele. V příspěvku je prezentováno teoretické objasnění specifik identity učitele středního odborného učiliště na základě literární rešerše dostupných článků v databázi WOS a SCOPUS.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.