Stroje versus lidé – tematika vztahu člověka a umělé inteligence ve školním kurikulu

Autoři

ŠTĚRBA Radim

Rok publikování 2020
Druh Článek ve sborníku
Konference 100 let R.U.R. Sborník z konference na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, 11. září 2019
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9688-2020-8
Klíčová slova artificial intelligence; school teaching; fiction; curriculum; philosophical thinking.
Popis Příspěvek mapuje možnosti zahrnutí tematiky „umělá inteligence versus člověk“ do školní výuky. Na základě výzkumu kurikula a metody obsahové analýzy klasické beletrie, díla Karla Čapka, Philipa K. Dicka a Isaaca Asimova, prezentuje možné průměty tohoto tématu do školního kurikula a navrhuje případná metodická uchopení využitelná ve školní třídě.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.