Trendy v inkluzivním vzdělávání v letech 2016-2019

Autoři

HOŠŤÁLKOVÁ Marie PAŠTRNÁKOVÁ Nikola

Rok publikování 2019
Druh Článek ve sborníku
Konference Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2019, roč. X. (16.-18.12.2019)
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2019
Klíčová slova inclusive education; approach; trend; schools; disability; barriers
Popis Přehledová studie se zabývá výzkumy zaměřenými na inkluzivní vzdělávání v letech 2016 až 2019, které byly realizovány českými i zahraničními autory. Čtyři vybrané studie z elektronické databáze EBSCO byly následně podrobeny analýze. Hlavním cílem bylo přinést stručný přehled vývoje a trendů v oblasti inkluzivního vzdělávání v České republice a dalších zemích a to v roce 2016, 2017, 2018 a 2019. Na základě analýzy jednotlivých studií bylo zjištěno, že se přístup k inkluzivnímu vzdělávání postupně vyvíjí a v návaznosti na to se mění také názory společnosti a přímých účastníků inkluze. Jedná se však o proces, který potřebuje delší časový úsek pro úspěšnou implementaci a podporu odborníků. Přehledová studie dále upozorňuje na bariéry, s nimž se inkluzivní vzdělávání setkává a na způsoby, jak lze tyto bariéry překonávat v procesu implementace inkluze.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.