Cross-Age Peer Tutors as Important Actors of University Online Courses –Information Literacy Course Case Study

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Starší spolužáci jako důležití aktéři univerzitních online kurzů - Případová studie Kurzu práce s informacemi
Autoři

TULINSKÁ Hana

Rok publikování 2019
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Pokud chceme přemýšlet o rozvoji online vzdělávání na univerzitách, musíme si položit otázku po možnostech facilitace učení. Péče o studenty ve velkých online kurzech je časově náročná, obzvláště v ideální v podobě formativní zpětné vazby. Jako taková je nad rámec toho, co mohou zvládnout samotní vyučující. Nicméně jsou zde jiní aktéři vzdělávacího procesu, kteří mohou unikátně přispět - starší spolužáci jako peer-tutoři. Otázkou je, jak připravit studenty na roli peer tutorů? Co činí jejich pozici specifickou? Jak vnímají svou tutorskou zkušenost? Co dělá jejich hodnocení odlišné? Jak studenti peer tutory hodnotí? V případové studii zkoumáme Kurz práce s informacemi a odpovídáme pomocí rozhovorů s peer tutory, analýzou výsledků studentů v podobě seminární práce a evaluace kurzu. Peer tutoři typicky vnímají svou pozici jako výzvu a zodpovědnost, tíhnou k problémům s identitou studenta-učitele-experta. Jako stěžejní na tutorké zkušenosti vnímají vlastní učení. Studenty hodnotí odlišně podle toho, zda byli v průběhu semestru v jejich skupině. Studenti hodnotí peer tutory kladně (4.5 z 5), oceňují je a vnímají jako mentory či tutory (22 případů) spíše než jako spolužáky (2 případy). Případová studie je součástí širšího výzkumu online vzdělávání a pedagogických kompetencí. Záměrem je ukázat roli vrstevníků a promyslet roli učitelů jakožto expertů.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.