Využití kooperativních činností při vzdělávání dětí předškolního věku

Autoři

SYSLOVÁ Zora ŽALOUDÍKOVÁ Iva

Rok publikování 2018
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Acta Humanica
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.fpv.uniza.sk/actahumanica/publication/ah_02_2018.pdf
Klíčová slova facilitation; cooperation; cooperative aktivity; preschoool education
Popis Studie přináší do odborného diskurzu pohled na realizaci kooperativních činností v předškolním vzdělávání. Toto téma v českém prostředí dosud nestálo v centru výzkumného zájmu. Naším cílem je proto zjistit efekty, které přináší kooperativní učení dětí předškolního věku pohledem hlavních aktérů předškolního vzdělávání, tedy učitelek mateřských škol. Data byla sbírána prostřednictvím dotazníků ověřujících zařazování kooperativních činností, které se staly součástí projektu Podpora pregramotností v předškolním vzdělávání. Dotazník vyplnilo 26 respondentek. Výsledky naznačují, že kooperativní činnosti v mateřských školách přinášejí efekty jak směrem k dětem v podobě komplexního rozvoje klíčových kompetencí, tak směrem k učiteli a jeho sebereflexi.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.