Učební prostředí jako umělecké dílo: Úsilí o soulad mezi autenticitou a objektivitou

Autoři

SLAVÍK Jan NAJVAR Petr

Rok publikování 2018
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Lidský subjekt si nedokáže uvědomovat svět ani sebe sama jinak než prostřednictvím kulturních nástrojů – instrumentů. Tyto nástroje by nevznikly, kdyby neměly své jedinečné autory – tvůrce. Jejich dílo ovšem nabývá kulturní smysl teprve prostřednictvím druhých lidí. Ve svém příspěvku představujeme teoretický model pro interpretaci způsobů zprostředkování tvůrčího díla, který byl využit v kvalitativním výzkumu výuky. Základem jeho koncepce byla analogie mezi učebním prostředím a uměleckým dílem založená na Goodmanově pojetí notace. Výzkum otevřel problém autenticity a objektivity při instrumentalizaci osobní zkušenosti. Poukážeme na to, že tento problém je společný pro všechny disciplíny, které mají působit subjektivní změny v intersubjektivním kontextu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.