Integrovaná tematická výuka jako motivační prvek přírodovědné výuky na základní škole

Autoři

BORTLÍKOVÁ Monika PLUCKOVÁ Irena ZOUHAROVÁ Martina

Rok publikování 2017
Druh Článek ve sborníku
Konference 11. mezinárodní vědecká konference – Didaktická konference 2017
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/937
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8590-2017-19
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova integrated thematic education; motivation; science education
Popis Článek je věnován integrované tematické výuce (dále ITV) na základní škole a může sloužit jako předloha pro tvorbu ITV pro žáky druhého stupně základní školy. Nenásilně poukazuje na skutečnost, že důležitým prvkem ve výuce je motivace. Významnými aspekty motivace u žáků základních škol jsou bádání, zkoumání a experimentování. Příspěvek obsahuje strukturu konkrétního návrhu „projektového dne“ na téma „Velká vajíčková loupež“. Výuka formou ITV je aktuální téma, což je podloženo provedeným orientačním výzkumném šetření. Dané výzkumné šetření se věnuje využívání ITV na základních školách.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.