Příčiny rizikového chování žáků z pohledu budoucích učitelů středních škol

Autoři

ŠMEJKALOVÁ Kateřina

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference 10. didaktická konferencia, zborník prispevkov, Dubnica nad Váhom, 13. april 2016
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova bullying at school; truancy; participatory teaching methods; prevention of risky behavior; teacher training
Popis Příspěvek se zabývá problematikou rizikového chování v kontextu se vzděláváním budoucích učitelů odborného výcviku na středních školách. Na základě průzkumného šetření, autorka upozorňuje na problematiku, kterou studenti považují za nejvíce nebezpečnou pro společnost. Jedná se především o šikanu, záškoláctví, ale i jiné rizikové chování. Současně autorka uvádí zkušenosti z vedení přednášek a seminářů na výše uvedenou problematiku, v rámci vysokoškolského vzdělávání učitelů. Při vzdělávání učitelů je důležitý obsah, ale také metoda, kterou jsou poznatky předávané studentům.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.