Developing Professional Skills in Pre-primary Teachers via Reflexion and Self-Reflection

Název česky Rozvoj profesních dovedností předškolních pedagogů prostřednictvím reflexe a sebereflexe
Autoři

SYSLOVÁ Zora ZIKLOVÁ Nina

Rok publikování 2016
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj e-Pedagogium
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2016/e-Pedagogium_2-2016online.pdf
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova reflection; self-reflection; kindergarten teacher; student; pre-service teacher training; professional development
Popis Předložená studie přináší do diskurzu o předškolním vzdělávání pohled na rozvoj reflektivních dovedností studentů Učitelství pro mateřské školy a využití sebereflexe v práci učitelky mateřské školy. Autorky se v úvodu textu věnují reflexi pedagogické činnosti jako klíčovému faktoru profesního růstu jak u studentů učitelství, tak u učitelů v praxi. Přinášejí informace o dosavadních zjištěních v této oblasti. Stěžejní se stává část věnovaná akčnímu výzkumu, v rámci něhož byla využita videonahrávka vlastní práce a její následná reflexe (reflection on action). Analýza a hodnocení vlastní práce přináší učiteli informace o pozitivních momentech jeho přístupů a o organizaci vzdělávání, stejně jako o kritických místech edukační reality. V závěru se autorky zamýšlí nad možnostmi akčního výzkumu v souvislosti s rozvojem reflektivních dovedností a jeho využití k zavádění efektivnějších vzdělávacích strategií v předškolním vzdělávání.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.