Historical Perspective on School Experiments in Teaching Physics and Chemistry

Název česky Historická perspektiva školního experimentu ve výuce fyziky a chemie
Autoři

MILÉŘ Tomáš TRNOVÁ Eva

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.hsci.info/hsci2016/
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova school experiments; science education; physics; chemistry; history; 19th century
Přiložené soubory
Popis V příspěvku zkoumáme počátek fyziky a chemie jako vyučovacích předmětů a jejich didaktik na českém území. Objevily se v kurikulu během 19. století. Obsah i metody se používají dosud. Mnoho jednoduchých experimentů bylo vyvinuto dříve a jsou stále užívány jelikož adekvátně a jasně demonstrují přírodní jevy. Prezentujeme sadu zajímavých školních experimentů vybraných z originálních učebnic a metodických příruček. Závěrem je uveden vliv E. Macha na rozvoj fyziky, filozofie a přírodovědného vzdělávání.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.