New Factors in Teacher Training in Innovative Educational Methods Focusing on Inquiry-Based Science Education
Název česky | Nové faktory v učitelském vzdělávání v inovativních vzdělávacích metodách zaměřených na IBSE |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | IMCIC'16 - ICSIT 2016, The 7th International Multi-Conference on Complexity, Informatics, and Cybernetics - The 7th International Conference on Society, and Information Technologies, Proceedings, Volume II |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | effectiveness; inquiry-based science education; limiting factors; teacher training |
Popis | Studie je věnována výzkumu nových limitujících faktorů při vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů. Design-based research byl výzkumným rámcem, s využitím konkrétních výzkumných metod, jako je například kurikulární studie Delphi, Kirtonův inventář, případové studie, strukturované pozorování, dotazníky, strukturované rozhovory a analýza produktů učitelů. Hlavním výzkumným výsledkem je stanovení nových limitujících faktorů efektivity vzdělávání učitelů: kreativní styly učitelů, vzdělávání styly dospělých učitelů a individuální vzdělávání učitelů. Učitelský konstruktivismus a motivace jsou základem pro tvorbu metod pro překonávání těchto omezujících faktorů. |