New Factors in Teacher Training in Innovative Educational Methods Focusing on Inquiry-Based Science Education

Název česky Nové faktory v učitelském vzdělávání v inovativních vzdělávacích metodách zaměřených na IBSE
Autoři

TRNA Josef TRNOVÁ Eva

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference IMCIC'16 - ICSIT 2016, The 7th International Multi-Conference on Complexity, Informatics, and Cybernetics - The 7th International Conference on Society, and Information Technologies, Proceedings, Volume II
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova effectiveness; inquiry-based science education; limiting factors; teacher training
Popis Studie je věnována výzkumu nových limitujících faktorů při vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů. Design-based research byl výzkumným rámcem, s využitím konkrétních výzkumných metod, jako je například kurikulární studie Delphi, Kirtonův inventář, případové studie, strukturované pozorování, dotazníky, strukturované rozhovory a analýza produktů učitelů. Hlavním výzkumným výsledkem je stanovení nových limitujících faktorů efektivity vzdělávání učitelů: kreativní styly učitelů, vzdělávání styly dospělých učitelů a individuální vzdělávání učitelů. Učitelský konstruktivismus a motivace jsou základem pro tvorbu metod pro překonávání těchto omezujících faktorů.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.