Jak žáci vidí učebnici

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Přírodovědeckou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ŠUTOVÁ Michaela

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference Národní konference doktorského studijního programu Teorie vzdělávání ve fyzice
Fakulta / Pracoviště MU

Přírodovědecká fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Popis Příspěvek popisuje, jak žáci základních škol věnují svoji pozornost při čtení a procházení vybrané kapitoly fyzikální učebnice. Pomocí metody eye-trackingu (pomocí zařízení SMI RED 250) je názorně popsáno, jaké pasáže žáci (n = 4) vidí, a které naopak téměř ignorují. Výstupem eye-trackingu jsou inverzní mapy. Konkrétně je v tomto příspěvku popsána žákovská pozornost v rámci kapitoly "spalovací motory" ve fyzikální učebnici Fyzika 8 od Nakladatelství Fraus. Výzkumné šetření bylo realizováno v průběhu října 2015.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.