Využití participativních metod při výuce učitelů technických oborů

Autoři

ŠMEJKALOVÁ Kateřina

Rok publikování 2014
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Přednáška na konferenci. Na učitele odborných předmětů technických oborů, praktického vyučování a odborného výcviku jsou kladené vysoké nároky po stránce technické odbornosti, ale současně pedagogických znalostí, dovedností a postojů. Příspěvek se věnuje možností zvyšování efektivity vzdělávání studentů pomocí participativních metod. Je shrnuta podstata aktivizujících vyučovacích metod, spočívající v řešení relativně věrně simulovaných vztahů sociální reality. Vzdělávací efekt předmětných didaktických metod je zajišťován vysokou motivací studentů. Jejich zájem plyne jednak z přesvědčení, že je participativní metody skutečně připravují k výkonu budoucí profese a jednak z pocitu samostatnosti při hledání pro ně nových řešení. Text je doplněn reálným příkladem z výuky předmětu Strojírenská technologie.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.