Využití didaktické metody pozorování v předškolním vzdělávání

Autoři

FRÝZOVÁ Iva

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Předškolní vzdělávání v teorii a praxi
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova teaching method of observation, preschool education
Popis Práce představuje kvalitativní analýzu seminárních prací studentů oboru Učitelství pro mateřské školy Masarykovy univerzity. V seminární práci měli studenti za úkol prokázat dovednost vhodně zvolit objekt k přímému pozorování a navrhnout průběh vlastního pozorování zvoleného objektu s dětmi v mateřské škole. Analýza je zaměřena především na rozbor nejčastějších aspektů a chyb ovlivňujících volbu pozorovaného objektu, realizaci vlastního pozorování, následné zobecnění či shrnutí pozorovaných skutečností a vytváření dalších příležitostí pro aplikaci a využití pozorovaného objektu. Na závěr jsou shrnuta pozitiva využití této didaktické metody u dětí předškolního věku z pohledu studentů výše uvedeného oboru.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.