Přínos IBSE k rozvoji přírodovědné nadaných žáků

Autoři

TRNOVÁ Eva

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Učíme nadané žáky II
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova IBSE; giftedness; science education; development
Popis Učitelé hledají vhodné postupy pro vzdělávání přírodovědně nadaných žáků, kteří jsou inkluzí začleňováni do běžných tříd. Jednou z možností je badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání (IBSE), které umožňuje vytvořit diferencované podmínky žákům s rozdílnými vzdělávacími potřebami (včetně nadaných) a práci s výkonově rozrůzněnými skupinami žáků. Výstupem našeho konstrukčního výzkumu je skutečnost, že nadaní žáci mohou být pomocí IBSE rozvíjeni způsobem, který odpovídá jejich vzdělávacím potřebám. Příprava přírodovědných učitelů v aplikaci IBSE je cílem evropského projektu PROFILES.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.