Diferencované čtení v cizím jazyce

Autoři

KYLOUŠKOVÁ Hana

Rok publikování 2012
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Kapitola se věnuje čtení s porozuměním, které je neoddělitelnou součástí procesu osvojování cizího jazyka, neboť se podílí na rozvoji komunikační kompetence žáků ve všech jejích složkách. Nejprve traktujeme obecnou problematiku týkající se čtení v cizojazyčné výuce, dále upozorňujeme na faktory, které usnadňují nebo naopak brání porozumění textu, a poukazujeme na problematiku čtení s porozuměním u žáků s dyslexií. Pro nácvik čtení s porozuměním navrhujeme techniku čtení po sekvencích, která je vhodná nejen pro dyslektické žáky. Závěr kapitoly popisuje experiment realizovaný se skupinou žáků 8.-9. tříd, kde jsme techniku čtení po sekvencích testovali.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.