Pro jaký svět vzděláváme?
- Home
- Pro jaký svět vzděláváme?
Pro jaký svět vzděláváme žáky?
A jakou roli v tom hraje podnikavost?
Panelová diskuze se koná 27.11. v učebně 50 (Poříčí 9), od 14:00 do 15:40 Registrace nutná.
Podnikavost je označovaná za jednu z klíčových kompetencí pro 21. století. Jak podnikavosti rozumět? Jak ji v žácích rozvíjet? Jakou roli zde sehrává škola a učitelé?
Těmito a dalšími otázkami se budeme zabývat v panelové diskuzi se zástupci školství, neziskového i komerčního sektoru.
Akce je určena všem, koho zajímá, jak připravit žáky ZŠ a SŠ na svět budoucnosti, tedy svět plný nových a nečekaných výzev a stále rychleji se proměňujícího trhu práce. Speciálně je diskuse určena studentům učitelství, jejichž rolí bude rozvíjet podnikavost v souladu s novými rámcovými vzdělávacími programy. Účastníci si odnesou inspiraci, nové podněty pro svoji praxi a také tipy, kde a jak se v této oblasti dále rozvíjet.
Vítáni jsou všichni zájemci o dané téma. Akce je zdarma a koná se v rámci předmětu Úvod do pedagogiky a psychologie za spolupráce s Jihomoravským inovačním centrem (JIC). Kapacita je omezená, registrujte se už nyní.
Záznam z panelové diskuze naleznete zde: https://youtu.be/wrJlnVhOIhA
Na koho se můžeme těšit?
Libor Hoření
Libor Hoření je mladý podnikatel (28 let), absolvent Newton College v Brně, který v 17ti letech založil internetovou kuchařku Toprecepty.cz, podle které dnes vaří přes 2,5 milionu lidí za měsíc. Založil také pojízdnou kavárnu Dobrokáva v Brně, kde se neplatí penězi, ale dobrým skutkem a investoval do několika firem, například do mobilní aplikace Nesnězeno, která bojuje proti plýtvání jídlem.

Lucie Brešová
Lucie je důkazem toho, že k tomu, abyste z odvážného nápadu udělali úspěšný byznys, potřebujete odvahu, vytrvalost a empatii. Vedla Kiwi.com v době, kdy se firma exponenciálně rozrostla z 10 na 2000 zaměstnanců po celém světě a pomohla firmě zvládnout růst z nuly na jednu miliardu eur obratu během pouhých 4 let. Nyní pracuje s lídry a jejich týmy a pomáhá jim stavět firmy zítřka, dosahovat ambiciózní cíle a zlepšovat produktivitu. Tématem exponenciálního růstu se zabývá i z hlediska přípravy společnosti na svět budoucnosti, kdy nám nové technologie budou život usnadňovat, i na nás budou klást nové nároky. Lucie vede diskuzi na téma, jak se na měnící se svět připravit formou vzdělávání, zejména pro nastupující generace, a zároveň připravuje program pro školky na přípravu dětí pro svět po roce 2030.

Sylvie Schmiedová
Sylvie je jedním ze zakladatelů EKO GYMNÁZIA BRNO. Škola se již od svého založení zabývá inovacemi ve vzdělávání. Základem je projektová a badatelsky orientovaná výuka, propojování školy s praxí, podpora podnikavých a měkkých kompetencí a aktivní a motivovaní studenti. Sylvie spolupracuje se studenty školy na jejich projektech, dovedla již 2 týmy k vítězství v žákovské startupové soutěži iKid nebo např. k vítězství v regionálním finále Soutěž a podnikej.

Dáša Zouharová
Dáša působí jako lektorka v organizaci Lipka a současně jako metodička KAP I (Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje) a implementačního projektu KaPoDaV - Podpora kariérového poradenství, podnikavosti pro udržitelný rozvoj a dalšího vzdělávání v Jihomoravském kraji.
