Panelová diskuze:
Jak připravit žáky na měnící se svět?

Podnikavost jako klíč k řešení!

Kdy? 25. 11. 2020 , od 14:00 do 15:50.
Kde? online prostředí (ZOOM)
Registrace nutná.

Podnikavost je označovaná za jednu z klíčových kompetencí pro 21. století. ​Je spojována s podporou aktivního občanství, adaptabilitou a kreativitou. Jak jí rozumět v kontextu školní výuky? Patří vůbec do škol? A jako roli v podpoře podnikavosti žáků sehrávají učitelé a ředitelé škol?

Těmito a dalšími otázkami se budeme zabývat v panelové diskuzi se zástupci školství, neziskového i komerčního sektoru.

Akce je určena všem, koho zajímají inovace ve škole, jak s nimi pracovat, jak připravit žáky ZŠ a SŠ na měnící se svět. Speciálně je diskuse určena studentům učitelství, jejichž rolí bude rozvíjet podnikavost v souladu s novými rámcovými vzdělávacími programy. Účastníci si odnesou inspiraci, nové podněty pro svoji praxi a také tipy, kde a jak se v této oblasti dále rozvíjet.

Vítáni jsou všichni zájemci o dané téma. Akce je zdarma a koná se v rámci předmětu Úvod do pedagogiky a psychologie za spolupráce s Jihomoravským inovačním centrem (JIC).

Panelová diskuze proběhla také v minulém roce, záznam naleznete zde: https://youtu.be/wrJlnVhOIhA

Témata panelové diskuze

  1. Podnikavost patří do škol.
  2. Je cestou k rozvoji adaptability, kreativity a akceschopnosti.
  3. Proto přemýšlet nad svojí vlastní inovativní aktivitou do výuky můžete začít právě teď.

Na koho se můžeme v panelové diskusi těšit?

Břetislav Svozil

Břetislav je geograf, učitel, pořadatel mezinárodního vzdělávacího festivalu Eduspace a ředitel základní laboratorní školy v Brně. Dlouhodobě se věnuje místně zakotvenému učení, propojování institucí/odborníků, vytváření vzdělávacího prostředí, které směřuje k systémové změně. Spolupracuje s řadou českých i zahraničních univerzitních pracovišť, neziskových organizací i lidmi z podnikatelské sféry. Aktivně se zapojuje do dalšího vzdělávání vedení škol, je členem expertní rady "Ředitele naživo".

Pavlína Olšáková

Pavlína má zkušenosti s vedením podnikavých týmů na středních školách. Pomohla desítkám studentů nekopnout vlastní podnikaní. Je spoluzakladatelkou středoškolské soutěže Ekonomická olympiáda. Působí jako metodička pro rozvoj podnikavosti a sama podniká. Pavlína také působila jako středoškolská učitelka ekonomie na Gymnáziu Brno, třída Kapitána Jaroše.

Hana Fořtová

Hana založila značku Frusack společně s Terezou Dvořákovou. Bylo jí 23 let a současně studovala medicínu. Studium sice nedokončila, zato se vrhla do podnikání a rozvoje dalších projektů zaměřených na udržitelný rozvoj. Za své aktivity byla oceněna v anketě Hospodářských novin v roce 2019 (Top ženy Česka), ve stejném roce jako jediná zástupkyně České republiky absolvoval prestižní fellowship program YTILI (Youth Transatlantic Innovation Leaders Initiative). Vede pracovní skupinu zaměřenou na ekologii v rámci iniciativy Youth, Speak Up!

Dáša Zouharová

Dáša působí jako lektorka v organizaci Lipka a od roku 2016 jako metodička KAP JMK (Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje) i navazujících implementačních projektů: KaPoDaV - Podpora kariérového poradenství, podnikavosti pro udržitelný rozvoj a dalšího vzdělávání v Jihomoravském kraji (2017 až 2020) a Implementace KAP JMK II- klíčová aktivita Podpora podnikavosti a kreativity (2020 - 2023).

Prezentace výsledků studentské soutěže

Součástí panelové diskuse bude vystoupení finalistů soutěže Dá se to dělat jinak! a Co dnes žiju, zítra učím! Vaši kolegové, studenti Pedagogické fakulty, kteří se do soutěží přihlásili, vám představí své úspěšné projekty, kterými prokazují, že podnikavosti v nás, stačí otevřít dveře.
Kapacita akce je omezená, registrujte se ještě dnes.