Jak připravit žáky na měnící se svět?
- Home
- Jak připravit žáky na měnící se svět?
Panelová diskuze:
Jak připravit žáky na měnící se svět?
Podnikavost jako klíč k řešení!
Kdy? 25. 11. 2020 , od 14:00 do 15:50.
Kde? online prostředí (ZOOM)
Registrace nutná.
Podnikavost je označovaná za jednu z klíčových kompetencí pro 21. století. Je spojována s podporou aktivního občanství, adaptabilitou a kreativitou. Jak jí rozumět v kontextu školní výuky? Patří vůbec do škol? A jako roli v podpoře podnikavosti žáků sehrávají učitelé a ředitelé škol?
Těmito a dalšími otázkami se budeme zabývat v panelové diskuzi se zástupci školství, neziskového i komerčního sektoru.
Akce je určena všem, koho zajímají inovace ve škole, jak s nimi pracovat, jak připravit žáky ZŠ a SŠ na měnící se svět. Speciálně je diskuse určena studentům učitelství, jejichž rolí bude rozvíjet podnikavost v souladu s novými rámcovými vzdělávacími programy. Účastníci si odnesou inspiraci, nové podněty pro svoji praxi a také tipy, kde a jak se v této oblasti dále rozvíjet.
Vítáni jsou všichni zájemci o dané téma. Akce je zdarma a koná se v rámci předmětu Úvod do pedagogiky a psychologie za spolupráce s Jihomoravským inovačním centrem (JIC).
Panelová diskuze proběhla také v minulém roce, záznam naleznete zde: https://youtu.be/wrJlnVhOIhA
Témata panelové diskuze
- Podnikavost patří do škol.
- Je cestou k rozvoji adaptability, kreativity a akceschopnosti.
- Proto přemýšlet nad svojí vlastní inovativní aktivitou do výuky můžete začít právě teď.
Na koho se můžeme v panelové diskusi těšit?
Břetislav Svozil
Břetislav je geograf, učitel, pořadatel mezinárodního vzdělávacího festivalu Eduspace a ředitel základní laboratorní školy v Brně. Dlouhodobě se věnuje místně zakotvenému učení, propojování institucí/odborníků, vytváření vzdělávacího prostředí, které směřuje k systémové změně. Spolupracuje s řadou českých i zahraničních univerzitních pracovišť, neziskových organizací i lidmi z podnikatelské sféry. Aktivně se zapojuje do dalšího vzdělávání vedení škol, je členem expertní rady "Ředitele naživo".

Pavlína Olšáková
Pavlína má zkušenosti s vedením podnikavých týmů na středních školách. Pomohla desítkám studentů nekopnout vlastní podnikaní. Působí jako metodička pro rozvoj podnikavosti a sama podniká. Pavlína také působila jako středoškolská učitelka ekonomie na Gymnáziu Brno, třída Kapitána Jaroše.

Hana Fořtová

Dáša Zouharová
Dáša působí jako lektorka v organizaci Lipka a od roku 2016 jako metodička KAP JMK (Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje) i navazujících implementačních projektů: KaPoDaV - Podpora kariérového poradenství, podnikavosti pro udržitelný rozvoj a dalšího vzdělávání v Jihomoravském kraji (2017 až 2020) a Implementace KAP JMK II- klíčová aktivita Podpora podnikavosti a kreativity (2020 - 2023).
