Letošní panelová diskuse proběhla hybridní formou a zaznamenala rekordní zájem ze strany posluchačů, kterých bylo až 250! Jsme velmi rádi, že i studenti naší fakulty považují podnikavost za důležité téma v přípravě budoucích učitelů! Děkujeme všem speakrům za zajímavé postřehy, doporučení a diskusi!

Abychom se každým rokem mohli zlepšit, tak bychom potřebovali od vás zpětnou vazbu. Prosíme vás, najděte si pár minut času a dejte nám vědět svůj názor do následujícího formuláře: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScLOTRJ3JHCBPQr5ch5zXqBiElKAlAo-lUoai8qtDZ-F8OCQw/viewform?usp=sf_link

Pro zájemce o prezentaci, která byla prezentována prof. Votschom ji připojujeme na následujícím odkazu: https://www.ped.muni.cz/pedagogika/wp-content/uploads/2021/11/EE_Intro_Masaryk_University.pdf

 

Panelová diskuze k podpoře podnikavosti:
Připravujeme žáky na měnící se svět

Umět proměnit myšlenky v akční kroky, iniciativně přistupovat ke změnám a pružně reagovat na výzvy budoucnosti patří do výbavy občanů 21. století. Ve vzdělávání se hovoří o rozvoji kompetence k podnikavosti, která umožňuje žákům uspět na trhu práce i v osobním životě. 

V čem je užitečné rozvíjet podnikavost u žáků základních a středních škol? Z jakých zkušeností v českém vzdělávacím prostoru můžeme čerpat? A jak můžeme podnikavostí nadchnout učitele, žáky i jejich rodiče nám prozradí hosté letošní panelové diskuse k podnikavosti.

KDY? Ve středu 24. 11. 2021 od 8:00 do 9:50.
KDE? Hybridní formou na Pedf MU v učebně 50 a v online prostředí MS Teams na linku tady:
Panelová diskuze 2021 Online připojení
Registrace nutná.

Podnikavost je označovaná za jednu z klíčových kompetencí pro 21. století. ​Je spojována s podporou aktivního občanství, adaptabilitou a kreativitou. Jak jí rozumět v kontextu školní výuky? Patří vůbec do škol? A jako roli v podpoře podnikavosti žáků sehrávají učitelé a ředitelé škol?

Těmito a dalšími otázkami se budeme zabývat v panelové diskuzi se zástupci školství, neziskového i komerčního sektoru.

Akce je určena všem, koho zajímají inovace ve škole, jak s nimi pracovat, jak připravit žáky ZŠ a SŠ na měnící se svět. Speciálně je diskuse určena studentům učitelství, jejichž rolí bude rozvíjet podnikavost v souladu s novými rámcovými vzdělávacími programy. Účastníci si odnesou inspiraci, nové podněty pro svoji praxi a také tipy, kde a jak se v této oblasti dále rozvíjet.

Vítáni jsou všichni zájemci o dané téma. Akce je zdarma a koná se v rámci předmětu Úvod do pedagogiky a psychologie za spolupráce s Jihomoravským inovačním centrem (JIC).

Panelové diskuse proběhly i v minulých letech, záznam z roku 2019 naleznete zde: https://youtu.be/wrJlnVhOIhA

Témata panelové diskuze

  1. Budoucnost nahrává podnikavosti.
  2. Podnikavost patří do škol.
  3. Je cestou k rozvoji adaptability, kreativity a akceschopnosti.

Na koho se můžeme v panelové diskusi těšit?

Mario Vötsch

Mario Vötsch is professor for Vocational Education at the University College of Teacher Education Tyrol. He also teaches at the University of Innsbruck in programs of Sociology and Organization Studies. His current research interests include Vocational Education research, Entrepreneurship Education (https://www.entrepreneurialteachers.eu/) and Socio-economic Education.

Sylvie Schmiedová

Sylvie je jedním ze zakladatelů EKO GYMNÁZIA BRNO. Škola se již od svého založení zabývá inovacemi ve vzdělávání. Základem je projektová a badatelsky orientovaná výuka, propojování školy s praxí, podpora podnikavých a měkkých kompetencí a aktivní a motivovaní studenti. Sylvie spolupracuje se studenty školy na jejich projektech, dovedla již 2 týmy k vítězství v žákovské startupové soutěži iKid nebo např. k vítězství v regionálním finále Soutěž a podnikej.

Arnold Kiss

Arnold sa od svojich 16-tich rokov aktívne venuje školstvu a vzdelávaniu. Popri štúdiu liberálnych štúdií a medzinárodných vzťahov niekoľko rokov pracoval ako lektor v jazykovej škole. Po dokončení štúdií v Belgicku sa napriek iným ponukám vrátil na Slovensko a zapojil sa do programu Teach for Slovakia, prostredníctvom ktorého 2 roky učil na východe Slovenska deti prevažne z rómskej a maďarskej menšiny, ako aj zo sociálne znevýhodneného prostredia. Po skončení programu začal pracovať ako konzultant/tréner soft skills pre teal/dospelú organizáciu Maxman Consultants, rozbehol 2 neziskové projekty (Greenpower Slovensko & rozumieme.si/Cseregyerek) a pracuje ako tvorca soft skills metodiky pre program Budúcnosť Inak Nadácie Pontis. Spoločne s kolegom z Greenpower boli pozvaní na Pedagogickú fakultu Komenského univerzity, na ktorej v tandeme s pedagógmi UK rozbehli inovatívny predmet Tvorivá trieda.

Jiří Hlavenka

Jiří Hlavenka je český podnikatel a investor v oblasti informačních technologií, od roku 2016 zastupitel a od roku 2020 radní Jihomoravského kraje pro vědu, výzkum, inovace a IT.

Jiří Beran

Jiří je ředitel ZŠ a MŠ Višňové, učitel fyziky, polytechniky, výchovy k podnikavosti a finanční gramotnosti a koordinátor podnikavosti. Založil komunitní školu ZŠ Višňové – škola otevřená dětem i dospělým, propagátor konceptu komunitních (otevřených) škol, badatelství a rozvoje podnikavosti žáků. Dlouhodobě působí jako lektor vzdělávání dospělých, seminářů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, tutor virtuální univerzity třetího věku a od roku 2018 jako metodik MAP.

Kapacita akce na fakultě je omezená, registrujte se ještě dnes.