
#našilidé – Anna
Ako druhý rozhovor zo série #našilidé vám predstavujeme rozhovor s Annu Herzigovou, ktorá je stále študentkou na pedagogickej fakulte a s katedrou spolupracuje na PR aktivitách. Tak ako v minulom rozhovore, tak aj v tomto sa pozrieme nielen na jej prácu na katedre.
Ahoj Anna!
Hneď na začiatok sa nám predstav prosím ťa, kto vlastne si, čo študuješ, kde pracuješ atď…
Studuju poslední ročník učitelství pro I. stupeň. Baví mě umění a moc ráda zpívám. Jsem členkou Otevřena a od léta také součástí nového komunitního centra na Bratislavské.
Už to bude vyše roka čo spolupracuješ s Katedrou pedagogiky na nejakých aktivitách. Vedela by si nám priblížiť ako to začalo a prečo si sa rozhodla pre túto spoluprácu?
Začalo to vlastně jednoduše – viděla jsem na Facebooku inzerát, že se hledá posila na P.R. A protože mě baví psát a fotit a chtěla jsem vyzkoušet něco nového, tak jsem se přihlásila. Jsem ráda, když mám příležitost být kreativní a komunikativní, a tohle splňuje obojí. Navíc díky tomu můžu trochu nahlédnout do katederního zákulisí, což by se mi asi jinak nepoštěstilo.
A na čom presne na katedre pracuješ? Čo si od toho slubuješ a kam ťa to možno posunie?
Mým hlavním úkolem je spravovat facebookový profil katedry a vymýšlet jeho obsah. Ukazuji, co, jak a proč se na katedře děje, přináším zprávy ze světa vzdělávání, sdílím pozvánky na zajímavé vzdělávací akce.
Práce mě určitě posunula ve způsobu, jakým přemýšlím o digitálním obsahu a sociálních sítích celkově, což teď třeba využívám i v PR týmu Otevřena. Jsem za tu zkušenost moc ráda.
Počas tvojho pôsobenia na katedre si sa určite stretla s nejakými akademikmi. Spĺňajú podla teba stereotypné predstavy o akademických pracovníkoch na pedagogických fakultách?
Popravdě ani nevím, jak vypadá stereotypní představa o akademicích a akademičkách na pedagogických fakultách, žádné zástupy lidí v brýlích trpící syndromem vlastní důležitosti nepotkávám. Každý je originál jako v jakémkoli jiném prostředí.
Aktuálne beží na katedre súťaž, kde môžu študenti navrhnúť nejakú inováciu, niečo nové v príprave budúcich učitelov na našej fakulte. Čo by si ty zmenila, alebo vylepšila, kebyže dostaneš tú možnosť?
Zařadila bych do všech učitelských oborů povinně předmět, který by se věnoval rétorice, hlasové výchově a hygieně. Jako budoucí pedagogové jsme mluvními vzory a tuhle oblast bychom měli mít dobře zvládnutou.
Taky bych vylepšila možnost dávat zpětnou vazbu, nynější verze předmětové ankety není zrovna nejpřívětivější a mnoho studentů a studentek to odrazuje od hodnocení výuky, což je škoda.
Posledná najpovinnejšia otázka zo všetkých… Keď skončíš školu, chceš byť učitelkou? 😊 Ak áno, čo ťa na tom najviac láka/ ak nie, tak prečo nie?
Jako učitelka na plný úvazek s křídou před tabulí se úplně nevidím, ale na poli vzdělávání bych rozhodně zůstat chtěla, dává mi to smysl.
Myslím, že je potřeba, abychom si jako společnost uvědomili, že to, jak vypadá dnešní vzdělávání, přímo ovlivňuje naši budoucnost, a podle toho jednali.
Nejaký odkaz pre kolegov-spolužiakov?
Vzdělávání (se) má mnoho podob a všem nám přeju, abychom si našli tu, ve které se budeme cítit sami sebou.