
Studenti i vyučující ocenili tandemovou výuku v Semináři k úvodu do pedagogiky a psychologie
Nový pedagogicko-psychologický modul na Pedagogické fakultě MU odstartoval v bakalářské studiu v podzimním semestru 2016 předmětem Úvod do pedagogiky a psychologie. Inovace je patrná už z názvu předmětu. Došlo ke spojení dvou předmětů do jednoho. To s sebou neslo také potřebu tandemové výuky pedagoga a psychologa. Vznikly tak čtyři učitelské dvojice, kde jeden vyučující byl vždy z katedry pedagogiky a druhý z katedry psychologie. Předmět si zapsalo celkem 621 studentů, kteří navštěvovali jednu ze seminárních skupin.
Na základě evaluačního dotazníku můžeme říci, že tandemová výuka studenty oslovila:
„Semináře byly naprosto skvělé, učitelské duo se nádherně doplňovalo, semináři není co vytknout.“
Studenti dále uváděli, že výukové prostředí vnímali jako bezpečné, to znamená, že se neobávali vyslovit svůj názor, a výuku jako rozmanitou. Z hlediska cílů, smysluplnosti a uplatnitelnosti považovali výuku za spíše adekvátní. A jak se na tuto novou zkušenost dívali vyučující?
„Druhý vyučující pro mě byl zdrojem jiného pohledu a výuka ve dvou příležitostí ukázat studentům dialog.“
V rámci dalšího zlepšování obsahové náplně předmětu a kvality jeho výuky bude využito zejména podnětů, které poskytli studenti a učitelé v části dotazníku s volnými výpověďmi. V praxi to znamená, že bude více provázána přednáška se seminářem, v knihovně bude zkontrolována dostupnost literatury a budou navrženy optimální způsoby poskytování zpětné vazby k písemným úkolům.