program a pokyny ke stažení
Čas |
Téma |
Přednášející |
Učebna |
8:30–9:30 |
Registrace účastníků |
|
|
9:30-10:00 |
Zahájení konference |
Děkana PdF MU doc. RNDr. Josef Trna, CSc. |
50 |
|
Prezentace výzkumného záměru |
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. |
50 |
10:00-10:40 |
Vzestup individualismu a exkluzivní občanství: hodnocení vybraných přístupů k inkluzi ve Velké Británii The rise of individualism and exclusive citizenship: reflections on some threats to inclusion from the United Kingdom |
David Johnstone Edge Hill University VB |
50 |
10:40-11:20 |
Hodnocení v inkluzivním prostředí v Evropě – posun paradigmatu směrem k hodnocení orientovanému na učení Assessment in Inclusive Settings across Europe – the Paradigm Shift towards Assessment for Learning. |
Amanda Watkins European Agency for Development in Special Needs Education Odensee DK |
50 |
11:20-12:00 |
Vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků Education of Socially Disadvataged Pupils |
Birgit Werner, University Heidelberg, N |
50 |
12:00-12:30 |
Sociální znevýhodnění a přístup ke vzdělání |
Věra Vojtová, Jiří Němec |
50 |
13:00-14:00 |
Přestávka |
|
|
14.00 – 16.00 |
Jednání v sekcích |
Vedoucí sekce |
Učebna |
|
Škola pro všechny V sekci se bude diskutovat o indikátorech inkluzivní školy, školního prostředí jako podpory sociálně znevýhodněných žáků – představíme pohledy z Evropy a z Česka. |
Věra Vojtová, Jiří Němec Markéta Olbertová |
50 |
|
Edukace žáků v multikulturní třídě Prezentační a diskusní sekce Cílem sekce je prezentovat výzkumná zjištění z prostředí multikulturní třídy (specifika didaktických, metodických a výchovných aspektů při práci s dětmi z odlišných sociokluturních rodin, menšin, azylantů) a diskutovat doporučení pro pedagogickou praxi, která na výzkumné aktivity navazuje. |
Lenka Gulová, Martina Vodičková, |
57 |
|
Postižení jako
sociálním znevýhodnění – inkluzivní přístupy
V sekci budeme diskutovat nové přístupy k inkluzivnímu vzdělávání, v nichž je orientace na kompetence a učení žáků základní strategií. |
Petra Hamadová, Marie Havelková |
54 |
|
Intervence a provázení žáků v riziku a s poruchami chování v podmínkách základní školy. Diskutovat budeme současný stav a zkušeností s preventivními aktivitami na ZŠ a jejich zavádění do kurikula školních vzdělávacích programů. |
Tomáš Čech, Miloslav Čedík |
63 |
|
Cílem sekce je prezentovat výzkumná zjištění o roli dramatu ve výchově z prostředí dětského domova, základních škol a praktických škol jednak při práci se žáky se specifickými potřebami, ale také v oblasti prevence sociálně patologických jevů na základních školách. |
Marie Pavlovská, Lenka Remsová |
60 |
|
Edukační přístupy jako prevence rizik sociálního znevýhodnění aplikovaná ve školním i mimoškolním prostředí budou představeny a diskutovány v této sekci. |
Leona Běhounková, Ema Štěpařová |
62 |
|
Sekce bude pojata jako diskuze o problematice vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra se zaměřením na sociální dopady tohoto postižení. |
Barbora Bazalová |
51 |
|
Tématem sekce budou nadaní žáci v sociálně znevýhodněném prostředí. |
PaedDr. Jan Šťáva, CSc. |
1 |
|
Sekce představí teoretická východiska, základní principy a specifika vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. |
Oldřich Šimoník |
1 |
|
V sekci se budeme zabývat následujícími tématy: Současný stav profesní orientace v základních školách (výchovní poradci, speciální pedagogové, školní psychologové, ředitelé škol, třídní učitel . |
Zdeněk Friedmann, Bohumíra Lazarová |
52 |
|
Jednání sekce bude zaměřeno na vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností a sociálním znevýhodněním. |
Jiřina Klenková |
53 |
Čas |
Téma |
Jména panelistů |
Učebna |
9:00-10:30 |
Inkluzivní vzdělávání dětí / žáků s poruchami chování a se sociálním znevýhodněním v praxi německých škol |
Brigit Werner, Thomas Stöppler, Wolfgang Gebhardt, Margrit Kinsler, Heinz Dinkelacker |
|
10:30-11:00 |
Přestávka |
|
|
11:00-12:00 |
Inkluzivní vzdělávání v praxi evropských škol |
Amanda Watkins, David Johnstone, Libor Klenovský |
|
12:00-13:00 |
Otázky z pléna – diskuze na téma „Jak podpořit inkluzivní trendy v české škole“ |
Přizvání budou úředníci a politici zodpovědní za implementaci inkluzivní praxe do české školy |
|
Plenární vystoupení zahraničních hostů budou tlumočena
Organizační pokyny naleznete zde.