Project information
Implementace badatelsky orientované výuky do didaktiky praktického vyučování
- Project Identification
- MUNI/IVV/0433/2024
- Project Period
- 7/2024 - 6/2025
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Innovations in teaching
- MU Faculty or unit
- Faculty of Education
Projekt reaguje na aktuální potřeby studujících oboru Učitelství praktického vyučování. Průzkumným šetřením mezi studujícími a učiteli v reálné pedagogické praxi na středních odborných školách byly zjištěny podněty k inovaci předmětu FC5056 Didaktika praktického vyučování 1.
Publications
Total number of publications: 17
2025
-
Connecting Physics Education and Students' Digital Literacy
R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education, year: 2025, volume: 12, edition: 1, DOI
-
Odborné vzdělávání v ČR a příprava budoucích učitelů
Year: 2025, type: Conference abstract
-
Project-Based Learning as Innovation in the Subject of Didactics of Vocational Training
R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education, year: 2025, volume: 12, edition: 1, DOI
-
Projektové vyučování v přípravě budoucích učitelů praktického vyučování
Year: 2025, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Selected Strategies for Problem Solving in Secondary Schools
R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education, year: 2025, volume: 12, edition: 1, DOI
-
School Physics, Vocational Education/Training and Digital Literacy - Similarities and Differences
Year: 2025, type: Requested lectures
-
Společné aspekty výuky školské fyziky a praktického vyučování
Year: 2025, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Společné aspekty výuky školské fyziky a praktického vyučování
Year: 2025, type: Conference abstract
2024
-
Connecting Physics Education and Students' Digital Literacy
Year: 2024, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Odborné vzdělávání v České republice v kontextu revizí RVP
Year: 2024, type: Appeared in Conference without Proceedings