Projevy nadání a možnosti identifikace nadání u dětí předškolního a mladšího školního věku
| Authors | |
|---|---|
| Year of publication | 2025 |
| Type | Article in Periodical |
| Magazine / Source | Svět nadání |
| MU Faculty or unit | |
| Citation | |
| web | https://zapojmevsechny.cz/storage/app/media/uploaded-files/Projevy%20nad%C3%A1n%C3%AD%20a%20mo%C5%BEnosti%20identifikace%20nad%C3%A1n%C3%AD%20u%20d%C4%9Bt%C3%AD%20p%C5%99ed%C5%A1koln%C3%ADho%20a%20mlad%C5%A1%C3%ADho%20p%C5%99ed%C5%A1koln%C3%ADho%20v%C4%9 |
| Description | Cílem předkládané studie je představit některé z typických charakteristik a projevů nadání u dětí předškolního a mladšího školního věku a stručně představit přehled zahraničních a českých posuzovacích škál a dalších nástrojů k identifikaci nadaných dětí v tomto věku. Tento přehled vychází z již zpracované práce Jabůrka Přehled českých a zahraničních posuzovacích škál pro identifikaci nadání u dětí předškolního a školního věku z roku 2014, ale je doplněna o zjištění z článků zabývající se validací některých posuzovacích škál, případně je uvedeno, kdy vznikla nová verze škály. Posuzovací škály jsou důležitým nástrojem nejen pro psychology, ale i pro samotné pedagogy, speciální pedagogy působící v mateřských a základních školách a také pro rodiče nadaných dětí. |
| Related projects: |