|
|
|
|
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty MU vyhlašuje mimořádné přijímací řízení do akreditovaného programu Studium pedagogiky pro asistenty pedagoga pro semestr jaro 2026.
Cílem programu je získání odborné kvalifikace asistenta pedagoga. Program se zaměřuje na všechny, kteří chtějí lépe porozumět potřebám dětí a osvojit si postupy, které pomáhají vytvářet bezpečné a podporující klima ve třídě. Studium propojuje teoretické znalosti z pedagogiky a psychologie s praktickými dovednostmi využívanými při práci asistenta pedagoga. Účastníci získají přehled o tom, jak efektivně komunikovat s dětmi, pedagogy i rodiči, jak reagovat na různorodé vzdělávací potřeby a jak se orientovat v legislativě související s výkonem profese.
|
|
|
|
|
|
|
Kurz je zaměřen na well-being (podporu duševní a emoční pohody) a nabídne praktická, evidence-based cvičení, která pomohou zlepšit psychickou rovnováhu. Kurz bude probíhat online přes MS Teams.
|
|
|
|
Kurz je zaměřen na doplnění nebo získání odborných poznatků z témat: jednotlivé orgánové soustavy člověka (anatomie a fyziologie – kosterní, svalová, kloubní, dýchací, trávicí, vylučovací, oběhová, pohlavní, smyslová, nervová, kožní, mízní a imunitní, endokrinní), jejich poruchy a prevence závažných onemocnění, první pomoc, ontogenetický vývin člověka, evoluce člověka, základy genetiky. Je určen především pro absolventy odborných fakult VŠ, kterým chybí odborná a didaktická příprava z výše uvedených témat, a pro učitele z praxe
|
|
|
|
|
|
Cílem kurzu je seznámit účastníky s náplní kariérového poradenství, s profesními dovednostmi kariérového poradce, s rizikovými a protektivními faktory školní neúspěšnosti, s příklady inspirativní praxe a s působením kariérového poradce především na základních školách. Kurz bude probíhat online přes MS Teams.
|
|
|
|
Kurz je zaměřen na doplnění nebo získání odborných poznatků z biologie řas, hub a tzv. obecné biologie (buňky, pletiva, orgány, vznik a podmínky života na Zemi, vývoj organismů, viry a bakterie, rozmnožování, systematika) a dosažení didaktických dovedností pro výuku na 2. st. ZŠ. Kurz je určen především pro absolventy odborných fakult VŠ, kterým chybí odborná a didaktická příprava z výše uvedených témat a pro učitele z praxe.
|
|
|
|
|
|
Kurz nabídne účastníkům teoretické ukotvení i praktické ukázky a náměty k využití informačních technologií jako nástrojů pro osvojování vlastivědného a zeměpisného učiva. Kurz je zaměřen na rozšiřování dovedností účastníků kurzu v práci s informačními technologiemi: mobilními aplikacemi, robotikou a 3D tiskem.
|
|
|
|
|
Vzdělávání bez hranic
Na dvoudenním Festivalu vzdělávání bez hranic jsme představili nabídku CŽV PED MUNI a ukázali, jaké kurzy a příležitosti pro celoživotní vzdělávání fakulta nabízí.
|
|
|
|
|
|
|
Mgr. Šimon Veselý a Mgr. Vojtěch Švec byli oceněni v soutěži o Cenu Edvarda Beneše, přičemž obsadili první a třetí místo v kategorii Historie 20. století. Slavnostní vyhlášení proběhlo 24. října 2025 v Památníku Edvarda Beneše v Sezimově Ústí.
|
|
|
|
|
Nikol Matějková, absolventka Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, působí jako učitelka na prvním stupni základní školy v Březně u Mladé Boleslavi. Ve svém debutovém fantasy románu Eden: Mezi zemí a nebem představuje originální příběh založený na vnitřních bojích, důležitých rozhodnutích a psychologických motivech postav. V rozhovoru pro PED MUNI Nikol Matějková mluví o svých spisovatelských začátcích, o propojení učitelské profese a psaní.
|
|
|
|
|
|
|
Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity schválil splynutí katedry francouzského jazyka a literatury, katedry německého jazyka a literatury a katedry ruského jazyka a literatury.
|
|
|
|
|
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity a Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích posílily svou spolupráci podpisem Dodatku č. 1 k Memorandu z roku 2016. Dokument potvrzuje dlouhodobé partnerství a rozšiřuje oblasti společných aktivit, včetně výuky, výzkumu a vydávání pedagogického časopisu Komenský.
|
|
|
|
|
|
|
|
út 2. – čt 4. 12.
Konference Univerzita na celý život Brno 2025 si klade za cíl otevřít diskuzi o významu celoživotního vzdělávání, sdílet příklady dobré praxe, posílit spolupráci mezi univerzitami a dalšími institucemi a představit inovativní přístupy ke vzdělávání, včetně profesního rozvoje zakončeného mikrocertifikáty.
|
|
|
|
|