Alkoholismus
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Alkoholismus
|
Předmět: |
Zdravověda
|
Autor: |
Jiří Černý
|
Věková skupina: |
Od: 13 Do: 14
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Počítač
Papír Psací potřeby Interaktivní tabule |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav: anglicky a česky. Téma hodiny anglicky a česky napíše vyučující na interaktivní tabuli: alcoholism = alkoholismus. Stejně tak vyobrazí nová anglická slovíčka s jejich českými ekvivalenty na tabuli. S žáky si je všechny přečtou a proberou si jejich výslovnost. Dostanou je všichni i napsané na papírech, aby se jimi mohli postupně zaobírat v celé vyučovací jednotce. |
Hlavní část |
Výuka probíhá v češtině. Žáci hledají dle zadání vyučujícího stránky zabývající se problematikou závislosti na alkoholu - alkoholismu. Nejdůležitější informace z tématu, které takto získají, si zapíší na papír, poté přednesou před třídou. Vyučující shrne to podstatné svým následným krátkým výkladem problematiky alkoholismu. Anglické výrazy související s touto problematikou si žáci procvičí zhruba v polovině hodiny přiřazováním k sobě výrazů s českými a anglickými slovíčky na interaktivní tabuli. Poté si ještě společně s vyučujícím procvičí výslovnost společným přeříkáním nahlas. |
Závěr |
Na konci hodiny proběhne diskuze, kde si vyučující prověří na kolik procent každý žák dosáhl obsahového cíle hodiny. Část diskuze je věnována i problematice alkoholismu v rodinách žáků - jejich konkrétními zážitky a situacemi v rodině, neboť žáci základních škol praktických pocházejí často z rodin neúplných či zasažených sociálně patologickými jevy ve větší míře než žáci základních škol. Ověření jazykového cíle hodiny proběhne na přiřazováním k sobě výrazů s českými a anglickými slovíčky na interaktivní tabuli. Rozloučení: anglicky a česky. |