Problém zvaný alkohol
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Problém zvaný alkohol
|
Předmět: |
Zdravověda
|
Autor: |
Jiří Černý
|
Věková skupina: |
Od: 13 Do: 14
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Počítač
Internet Sešit Psací potřeby Tabule |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav anglicky a česky. Vyučující sdělí žákům, jakých cílů v dnešní hodině mají dosáhnout: obsahové cíle: 1) Zopakovat si, co je alkohol, jak se získává. 2) Uvědomit si a znát účinky alkoholu na organismus. jazykový cíl: Seznámit se s anglickými pojmy k tématu |
Hlavní část |
Výuka probíhá v češtině. Žáci samostatně vyhledávají na počítačích na internetu články o alkoholu - kde a v čem se nachází, jeho získávání z přírodních zdrojů, účinky alkoholu na organismus. Poté každý z žáků přednese před třídou informace, které zjistil na internetu. V následné diskusi s vyučujícím a mezi sebou shrnou podstatné informace hodiny a zapíší si je do sešitů. Od začátku hodiny vyučující zamíchá do české mluvy vždy zhruba v intervalu cca 4 minut nové anglické slovíčko, které žákům napíše křídou na tabuli. Čas od času jej v hodině vysloví spolu s žáky nahlas. Tím trénují jeho výslovnost. |
Závěr |
V poslední části vyučovací jednotky proběhne diskuze, kde si žáci zopakují s vyučujícím to podstatné z hodiny. Vyučující se tak přesvědčí o dosažení obsahových cílů hodiny u jednotlivých žáků. Vyučující pak s žáky provede řízený rozhovor, kde se přesvědčí o dosažení jazykového cíle hodiny u jednotlivých žáků. Rozloučení: anglicky a česky. |