Různé formy a stupně násilí
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Různé formy a stupně násilí
|
Předmět: |
Zdravověda
|
Autor: |
Jiří Černý
|
Věková skupina: |
Od: 13 Do: 14
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Učebnice Zdravovědy
Kartičky s českými a anglickými slovy |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav: anglicky a česky Vyučující seznámí žáky s tématem hodiny, sdělí, co je cílem hodiny z hlediska Zdravovědy a z hlediska projektu Clil. Upozorní, že se žáci seznámí s novými anglickými výrazy a jejich českými ekvivalenty. |
Hlavní část |
Výuka probíhá v češtině. Žáci pracují s učebnicí Zdravovědy formou četby nahlas. Poté dle pokynů vyučujícího zaznamenávají nejdůležitější údaje z tématu do sešitů. Vyučující si s žáky vypráví, kdy a kde se setkali s danou formou a stupněm násilí ve svém okolí. Dostanou od vyučujícího kartičky s českými a anglickými slovíčky k tématu. Nejdříve si tyto kartičky proberou s vyučujícím kvůli jejich správnému pochopení. Poté si ve dvojicích přehážou pořadí kartiček a formou hry přiřazují výrazy ke svým správným ekvivalentům. |
Závěr |
Probíhá řízený rozhovor o tom, jak konkrétně reagovat na různé formy a stupně násilí. Žáci na závěr přiřazují kartičky s anglickými a českými slovíčky na tabuli pod dohledem vyučujícího. Ten se tak dozví, na kolik procent si danné výrazy žáci zapamatovali, pochopili. Rozloučení proběhne anglicky a česky. |