Ilustrace básně
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Ilustrace básně
|
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
Autor: |
Zuzana Pazdírková
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Básně (v tomto případě básně Radka Malého, suché pastely, výkresy.
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav, prezence. Téma dnešní hodiny. Seznámíme se s básněmi Radka Malého. Učitel rozdá studentům xeroxové kopie několika básní. Každý si může jednu vybrat a z té pak jeden odstavec, který se pokusí výtvarně ztvárnit. Než si studenti vyberou svoji báseň promítne učitel na obrazovce nová slova (nebo je napíše na tabuli ve třídě). Než začneme pracovat na výkresech přečte učitel nahlas nová slova a studenti je společně zopakují. |
Hlavní část |
Studenti začínají pracovat na svých výkresech. Učitel je obchází, vede s nimi diskusi v českém jazyce. Před přestávkou nová slova podle tabule (obrazovky) znovu zopakujeme společně. V druhé hodině studenti pokračují v práci na ilustraci básně. Nová slova jsou stále napsaná na tabuli, nebo zobrazená na obrazovce a znovu se k nim vrátíme. Všechna slova, která si studenti již osvojili učitel smaže. Slova, která ještě dobře neumíme zapíšeme na kartičky do kartotéky tak, že učitel vybere studenty, kteří mají již výtvarnou práci hotovou a ti je napíší a uloží do krabice. Na konci druhé hodiny si zbytek slov z tabule naposledy přečteme a slova smažeme. Ke slovíčkům uloženým do krabice se můžeme v příštích hodinách vrátit. |
Závěr |
Práce zafixujeme, zhodnotíme. Učitel jednotlivé práce ukazuje a studenti hádájí, co je na obrázku nakresleno za myšlenku. |