Pour feliciter, přání do nového roku
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Pour feliciter, přání do nového roku
|
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
Autor: |
Zuzana Pazdírková
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Tužka, papír, obrázky hudebních nástrojů, linoleum, rydla na linoryt,váleček, barvy na linoryt, lis.
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav, úvod do hodiny. Diskuse se studenty na téma přání do nového roku, význam posílání PF. Diskuse probíhá česky. Předměty, se kterými budeme pracovat označím anglickými výrazy a napíši je na tabuli. Připojím i obecné výrazy a názvy hudebních nástrojů, podle kterých budeme matrici rýt. |
Hlavní část |
Výuka probíhá podle plánu česky, studenti pracují samostatně na své PF, názvy předmětů a nástrojů v anglickém jazyce si během práce několikrát zopakujeme. Slovíčka (ne věty), které budeme ještě ve výtvarné výchově potřebovat (např. z oblasti grafiky, neboť mám v plánu se studenty dělat ještě dřevoryt na jaře) napíšeme na kartičky do naší kartotéky. Kartotéka je postupně tvořena z odstřižků papírů cca 10 x 7 cm. Na jedné straně je anglický a na druhé straně český výraz. Zapisujeme výrazy, které bude potřeba opakováním upevnit. Kdykoli je pak můžeme z krabice vytáhnout a osvěžit si je. (Mohou být rozdělana tematicky do oddílů, např. svázaných gumičkou). |
Závěr |
Není možné stihnout návrhy, rytí a tisk za jednu hodinu. Slovní zásobu lze doplňovat i z jiných příprav na téma grafika v dalších hodinách práce na PF. Při práci v grafické dílně (nebo i při jednoduchém tisku lžící v normální třídě) není prostor pro jiné ověření slovní zásoby než ústní formou. Na závěr hodiny si tedy slovíčka vždy ještě jednou zopakujeme ústně. |