Naše škola
I. - úvodní informace | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Název: |
Naše škola
|
||||||||
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
||||||||
Autor: |
Zuzana Pazdírková
|
||||||||
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
||||||||
Přílohy | |||||||||
|
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Výkresy, suché pastely, tužka, guma.
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav, prezence, vysvětlení úkolu. Nová slova si promítneme na TV obrazovce, nebo je vyučující napíše na tabuli a přečte je nahlas. Studenti slovíčka společně opakují. |
Hlavní část |
Povídáme si o naší škole, o předmětech, které nás baví, co je na naší škole vyjímečné apod. Studenti mají za úkol znázornit to, co naši školu charakterizuje. Mohou si vybrat, zda budou malovat výtvarný, hudební nebo divadelní obor, nebo i jejich propojení. Dá se také takto malovat i jakýkoliv jiný předmět (např. přírodověda, dějepis, ale i matematika a další). Malujeme suchým pastelem, učíme se barvy rozetírat a kombinovat. Povídáme si o kontrastu, barevných odstínech a kompozici. Během práce se k novým slovíčkům vracíme a několikrát si je zopakujeme ústně. |
Závěr |
Hotové práce zafixujeme na chodbě fixativem (nebo lakem na vlasy). Než lak zaschne, rozdám studentům krátký test ve formě doplňovačky. Práce vystavíme na chodbě školy. (Tento obrázek nám bude trvat přibližně 2 x 2 hodiny výtvarné výchovy. Proto přikládám větší počet slov do slovní zásoby a rozdělím si je na 2 části. Během práce je možné si zopakovat také barevné odstíny, které přikládám do příloh.) |