Portrét hudebního skladatele
I. - úvodní informace | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Název: |
Portrét hudebního skladatele
|
||||||
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
||||||
Autor: |
Zuzana Pazdírková
|
||||||
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
||||||
Přílohy | |||||||
|
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Obrázky skladatelů (nebo malířů, spisovatelů, králů apod.) vodové barvy, štětce, voda, tužka, tuš, redispero nebo dřívko.
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav, prezence, diskuse na dnešní téma. Jaké hudební skladatele známe, zda byli studenti na koncertu vážné hudby apod. Rozdám xeroxové kopie A3 hudebních skladatelů. Nová anglická slovíčka jsou napsána buď na tabuli, nebo je promítnu na TV obrazovce (viz příloha). Použitý obrázek v příloze je malovaný v programu Corel draw, který vlastním. |
Hlavní část |
Studenti pracují samostatně na svém obrázku, hodina je vedena v českém jazyce. Studenti si roztrhnou xeroxovou kopii uprostřed, nalepí si polovinu obličeje na výkres a dokreslí nejprve tužkou a potom tuší druhou část obličeje. Během práce si ústně nová slovíčka zopakujeme. Dokreslené tváře doplníme nápisem jména zobrazovaného umělce a nakonec domalujeme vodovými barvami pozadí obrázku. |
Závěr |
Studenti na konci hodiny doplní do rozdaného testu názvy jednotlivých částí obličeje. Hodnocení prací. |