Učební text s ilustracemi
I. - úvodní informace | |||||
---|---|---|---|---|---|
Název: |
Učební text s ilustracemi
|
||||
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
||||
Autor: |
Jana Ševčíková
|
||||
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 14
|
||||
Přílohy | |||||
|
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Pastelky, tužky, fixy, výstřižky z novin a časopisů, lepidlo, výkres
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Přivítání - pozdrav: Hello! How are you? Prezence: Who is absent? Seznámení s úkolem - děti budou pracovat samostatně na úkolu, který se prolíná s pracovními činnostmi - vařením. Tento výkres předchází hodině vaření. Tématem jsou palačinky. Děti již vědí, jaké pomůcky a potraviny budou potřebovat. Také si dokáží naservírované jídlo představit. Vytváří plakát - názornou učební pomůcku pro přípravu jídla. Motivační otázky: Umíte vařit? Vaříte rádi? Jaká jídla umíte připravit? |
Hlavní část |
Samotná práce - děti pracují s formátem A2. Nejprve vyjmenují všechny přísady a pomůcky, které potřebují k přípravě palačinek. Vyučující je píše na tabuli, poté k nim přidá anglické výrazy. Zjišťuje, jaká slovíčka už děti znají a jaká jsou pro ně nová. Samotná práce spočívá v kresbě pracovního postupu přípravy palačinek. Nakreslí pomůcky a potraviny pro přípravu pokrmu a hotový pokrm naservírovaný na talíři. Výkres doplní o anglické překlady. Konzultace s vyučující pokaždé, když si nejsou jisti správným výrazem, výslovností. Slovíčka vidí po celou hodinu na tabuli, lze si připravit i malé kartičky se slovíčky, které jsou oboustranné - z jedné strany český výraz, z druhé anglický. Tento úkol mohou žáci vypracovávat i ve dvojicích. |
Závěr |
Zhodnocení práce - Zdařila se práce? S jakými novými slovíčky jste se dnes seznámili? Nakonce hodiny žáci přistoupí postupně k učitelskému stolu, na stole leží kartičky s českým výrazem a pokoušejí se tři slovíčka přeložit. Toto prozkoušení lze i naopak - anglická slovíčka překládají do češtiny. Kdo pozná a přeloží, může odcházet. Úklid učebny a pomůcek. Reagují na povely: Tidy up. Who is on duty today? Rozloučení s přáním hezkého dne: Have a nice day. Good bye. |