Pletení z pedigu
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Pletení z pedigu
|
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
Autor: |
Jana Ševčíková
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 14
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Nůžky, pedig, nádoba na vodu, ručník, korálky
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Přivítání - pozdrav: Hello! How are you? Prezence: Who is absent? Seznámení s úkolem - beseda na téma tradiční řemesla, náš vztah k nim a jejich využití v dnešním životě. Ukázka práce, která dnes čeká na žáky. Děti se pokusí vyplést malou ošatku, seznámí se se základy pletení a uzávěrkou. |
Hlavní část |
Samostatná práce - k práci si děti nachystají mísu s vodou k namáčení pedigu a ručník na klín. Vyučující vysvětlí jednotlivě všem dětem postup výpletu je dětem neustále při ruce a pomáhá jim. K dozdobení mohou žáci použít barvený pedig nebo korálky. Slovíčka se týkají pomůcek a nástrojů a povelů k práci - jsou napsána na tabuli a na letáčku, který mají děti přilepený na lavici před sebou. |
Závěr |
Úklid učebny - povely anglicky i česky. Instalace děl - žáci vytvoří výstavku svých děl. Při této příležitosti se mohou ostatním svěřit se svými zkušenostmi a zážitky z této činnosti. Přezkoušení slovíček - kartičky se slovíčky přiřadí k českým protějškům. Pracují ve dvojici a kontrolují se navzájem. Přezkušování přihlíží vyučující, která prochází třídou. |