Keramický andílek - glazování po výpalu
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Keramický andílek - glazování po výpalu
|
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
Autor: |
Zuzana Pazdírková
|
Věková skupina: |
Od: 10 Do: 12
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Vypálení andílci na "střep", barevné glazury, štětce, voda, keramická pec.
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav anglicky, prezence. Rozdáme si naše vypálené andílky. Vyučující má připravené rozmíchané glazury ve vodě. Poučí žáky o bezpečnosti práce s glazurami - v českém jazyce. Nová slova a věty má učitel napsané na tabuli. Učitel nejdříve přečte slova a věty sám, žáci po něm opakují. Barvy není nutné psát, základní barvy již žáci znají. Nové odstíny si ukážeme na příkladech (např. na hotových výrobcích, které máme vystavené v dílně na policích). |
Hlavní část |
Žáci natírají glazurami andílky (nebo malé betlémy), dávají pozor, aby se glazura nedostala na místa, na která se budou jejich práce pokládat. Pracují podle pokynů učitele. V průběhu práce si zopakujeme názvy barev anglicky a doplníme si je o další odstíny. Vrátíme se také ke slovům, která jsme probírali v minulé hodině "Keramický andílek I.", kdy jsme přilepili kartičky k předmětům v keramické dílně: potter's wheel, shelves for school things, towel rail, water heater, small knife, mat, roller, a table, tables, window, box, ceramic clay, palette knife,ceramic kiln. |
Závěr |
Nakládáme naše výrobky do pece. Znovu se vrátíme k novým slovům a větám, přečteme si je z tabule. Úklid třídy. Ve třídě si vystavíme přehled barevných odstínů opatřený názvy v anglickém jazyce. (viz příloha). |