Keramický andílek
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Keramický andílek
|
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
Autor: |
Zuzana Pazdírková
|
Věková skupina: |
Od: 10 Do: 12
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Keramická hlína, špachtle, očka, váleček, podložka, špejle, nožík, dřevěné podložky.
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav anglicky, prezence. Nová slova jsou již napsaná na tabuli v dílně, učitel je přečte a studenti opakují. |
Hlavní část |
Učitel rozdá dětem hlínu na připravené podložky. Žáci samostatně pracují na své postavičce andílka, učitel je obchází, radí a pomáhá. Používáme různé nástroje, během práce si je pojmenujeme anglicky, pomáháme si i čtením slovíček z tabule. Stejný postup můžeme použít při výrobě malých keramických betlémů - přikládám v příloze ukázku. |
Závěr |
Hodnocení, uložení výrobků na uschnutí do police, úklid třídy. Učitel má připravené kartičky s anglickými názvy, které na konci hodiny připevníme lepicí gumičkou k jednotlivým předmětům v dílně.(viz příloha). Po prvním výpalu budeme andílky ještě glazovat - viz příprava "Keramický andílek - glazování". Označené předměty v keramické dílně necháme delší dobu. Můžeme se tak k jednotlivým názvům kdykoliv vrátit. |